My Classes- PART 1

Eva-Vill veta mer! Vad innebär marketing, advisory, honors physics pre calculus? 
 
Fick denna fråga av mamma därför tänkte jag att jag lika gärna kunde berätta om alla mina olika klasseroch vad vi gör i dem. 
 
Marketing- I marketing får vi lära oss om företagande, olika sätt att driva ett företag, säljstekniker osv.  Det är en svårare klass som mest bara seniors tar samt några juniors tar. Många tycker klassen är väldigt svår och många failade det första provet. Det är lite svårare då jag inte har engelskan som första språk men det var studievägledaren som föreslog denna klass och jag trivs med människorna så jag stannar kvar. Läraren heter Mr. Knudsen och är relatvit bra. Han är lite seg i starten men väldigt snäll.
 
Election- Eftersom det i November är val för US Congress, US Senate, State Senate osv. kommer vår skola annordna en mock election för vår plus ca 10 andra skolor runt om. Vi som tar election kommer vara de som fixar hela valet samtidigt som vi lär oss om val processen, republikaner och demokrater samt om alla kandidater. Denna klass kommer vara väldigt krävande men jag tycker den verkar väldigt rolig och det är verkligen en av de saker som jag aldrig kan få uppleva i Sverige. Hela processen är super stor; inbjudningar ska skickas till skolor, olika politiker samt TV, radio och tidningar. En slideshow ska skapas samt ett programblad, Stora signs ska göras för alla kanditater och hela skolans ska dekoreras. Vi är en väldigt liten klass så alla kommer få jobba hårt. 10 av oss , inklusive mig, kommer även att hålla tal för de tio kandidaterna som ska väljas för de olika posterna. De flesa av dessa kandidater kommer även till skolan för valet så vi kommer ha personlig kontakt med dem! Jag är super taggad. Läraren heter Mr. Wodek.
 
Yearbook- Klassen går ut på att skapa årets Yearbook. Just nu håller vi på att bestäma vad årets tema ska vara. Vi har även en massa prov som är super svåra. Vi kommer sedan att börja jobba med designen och de olika sidorna i boken. Några elever har dock redan börjat fota och intervjua elever. Tror detta kommer vara en super rolig klass och det känns väldigt kul att få vara med och skapa något som som jag kommer kunna kolla tillbaka i om 20år. Jag älskar människorna i denna klass så kommer bli super kul samtidigt som jag kommer lära mig en massa nytt. I även denna klass är Mr. Knudsen lärare. 
 In Yearbook with my girls.
Eva and I <3
 
US History- Vi får lära oss om USAs historia vilket är väldigt intressant. Det är dock svårt att förstå alla händelser och läraren, Mr. Wodek, skriver aldrig upp något på tavlan medan han har lektion. På tavlan står det istället redan  uppskrivit olika namn, år och platser. Allt är i en röra, hans handstill är oläsbar och utsmetad eftersom texten har varit uppskriven i veckor, samtidigt som information från alla hans andra klasser (bla Election) också är där... Det är svårt att ta anteckningar då han pratar väldigt yvigt och vitt samtidigt som han hänvisar till sina anteckningar på tavlan. Detta är en Freshman klass så vi är bara tre seniors, jag, Erica (Italien) och Martha. Mr. Wodek har en regel att seniors får sitta i bakersta raden i klassrummet så där sitter vi tre utspridda över hur mycket utrymme som helst medan de andra trängs i de tre främre raderna... Att vi sitter i bakre raden gör det ännu svårare att se vad det står på tavlan och det slutar oftast att vi sitter och gör annat. LOVE those girls.
Martha, Me and Erica (Italy)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0