Tests, A Swedish Hello and Oreos.

Först av allt måste jag säga hur svårt det är att tänka på svenska, måste verkligen anstränga mig för att skapa meningar så jag varnar er för grammatik och stavfel redan nu. Även särskrivningar kan förrekomma och jag hoppas därför inte att min svenska lärare Lena läser detta...(HEJ LENA!) 
 
Igår var en bra dag. Börjar få en rytm i livet här borta och allt flytter på bra. Jag hade två test i matte och i fysik, och det gick hyfsat. Sättet de gör saker på här är som sagt annorlunda och allt går efter procent så jag vet inte vad jag kommer få för betyg. 
Ritar porträtt i art, ritade därför denna av min älskade vän Sara-
 Kan ni se likheten?
 
Under engelska lektionen pratade jag mer med två killar jag inte pratat med så mycket förut plus en annan som jag satt med under Varsity volleyboll matchen i torsdags. Det är svårare att lära känna folk en jag först hade trott att det skulle vara eftersom man är helt nya för varandra eller vet några gemensamma intressen men det släpper sakta men säkert.
I Election class håller vi på med skyltar för alla kandidater så vi bad Anh (Vietnam) om hjälp. Han tecknade då denna på cirka 1minut... Han är galet duktig. Detta är Rick Snyder- running for Governor of Michigan för det Republikanska partiet.
 
I advisory hade alla high schoolers ett möte in the PAC vilket är typ vår aula. Några elever seniors hade hamnat i rekordboken för olika skolsporter så Mr. Knudsen delade ut något slags diplom till dem. Sedan pratade rektorn om fredag. Vi går nämligen bara halv dag och morgonen har vi klassmöte och sedan ska alla göra ett test som mäter våra kunskaper, vet inte riktigt hur det går till om jag ska vara ärlig. 
Josie (Norway) and me in Yearbook.
 
När det var klart filmades jag och Josie (Norge) av Brooke (värdsyster) plus Iris och någon annan för deras spanskaprojekt. Vi skulle säga "HEJ" på vårat språk, vilket gick sådär. Slutade med att jag sa "tja" på ett väldigt pinsamt och  töntigt sätt haha. Men det lät i alla fall exotiskt...
 
På bussen hem satt jag med Kori. Han är typ den coolaste person jag känner. Han kör sin egen still vilket jag älskar vissa här är dock lite mera konservativa vilket jag, personligen tror, har gjort det svårare för honom men  han är cool. Jag ska bli hans bästavän.
 
När vi kom hem åt jag och Brooke Oreos. Sedan skypade vi/ jag med Matthew. Det var underbart han är typ en av mina bästavänner trots att jag bara kännt honom i typ en månad. För er som inte vet är han utbytesstudent i min bästaväns Klaras familj medan hon är på utbyte hos hans kompis familj i Maine. Han är awesome. 
Matthew!
 
Kvällen avslutade sedan med att hela familjen gick ned i källaren och kollade på The Voice. Jag som hade dåligt samvete för alla oreos gjorde jumping jacks i pauserna. Sedan somnade jag mellan Brooke and Austin i soffan. Mysig kväll helt enkelt!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jätte fin blogg du har! Tycker verkligen att du ska vara med i veckans blogg på min blogg!
Kram

Niles.blogg.se

2014-09-25 @ 09:05:05
URL: http://niles.blogg.se
Postat av: lisa

snälla blogga!!:)

2014-11-22 @ 13:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0