Smile


Satte bredvid denna kille, vid namn Fredrik, på planet från NY till Detroit. Vi flög senare även på samma plan till Traverse City. Han kommer att bo utanför i TC i en mindre stad med 400(?) invånare! Tyvärr har vi inte samma local coordinator men förhoppningsvis  så  kan vi träffas någon gång ändå! 
Söta Stina som flög vidare mot Grand Rapids. 

The firat view of northern MI/ Traverse city. Breathtaking.

När vi landat i Detroit kom nervositeten krypande men som tur hade jag de andra utbytesstudenterna att prata med vilket hjälpte mycket. Efter ett tag sa vi hejdå till de som skulle flyga vidare till Grand Rapids och gick mot vår gate. Sov hela planet för att inte dö av nervositet och sedan var det dags, dags att träffa min amerikanska familj!
Austin, me and Brooke.

När jag först gick ut i ankomsthallen såg jag dem inte men plötsligt stod de bara där och vinkade med super söta skyltar i sina händer!
När min väska hade kommit åkte vid direkt till AT&T för att fixa ett mig ett amerikanskt nummer och abonomang. (Jag har 4G nu, fatta hur cool jag är!!)
Köpte allt detta för 25 dollar vilket är ungefär 175kr. Medan du i Sverige knappt skulle få en rakhyvrln för samma peng! 

Efter att vi hade fixat allt med mobilen åkte vi direkt till det största supermarket jag någonsin har sett! De hade allt och typ tusen olika sorten och märken på chips osv. Jag har till exempel ALDRIG sett så många olika sorters flingor. Den raden sträckte sig garanterat femtio meter! 
På affären visade de mig den skandinaviska hyllan och ni kan förstå hur glad jag blev när jag hitta mitt älskade hårdbröd! 

Sedan åkte vi till Olive Garden vilket är en italiensk resturang med supergod mat. The breassticks are amazing!(Har redan hunnit äta där två gånger sedan jag kom till USA...) Vi åt, pratade och myste. Är verkligen så så otroligt tacksam att jag fått dessa fina människor som amerikansk familj är underbart.
Ice cream at Moomeres! 

Sedan åkte vi vidare och köpte glass från moomers. De gör glassen från sina egna kossor vilket är så coolt! Moomers är även fått utmärkelsen "the best ice cream in America" Jag beställde en skopa mint chocolate chip och som ni kan se är den betydligt mycket större än den skulle va i Sverige!

När vi kom hem visade de mig runt och Brooke hjälpte mig att packa upp. Vi pratade lite innan vi gick och la oss. Har alla bilder på kameran och Charlottes kamera så de kommer upp senare!






Kommentarer
Postat av: Tilda

Hejsan! Vilken organisation är det du åker som utbytesstudent med? Jag har själv tänkt åka under mitt andra år på gymnasiet, går i nian nu, och även jag tänkte åka till USA. Har du några tips/förslag vid val av organisation? Jag har verkligen ingen aning.. Kram hoppas du har det bra!!

Svar: Hej! Har svarat på din fråga i ett inlägg! Kram
Sofie None

2014-09-01 @ 22:53:02
Postat av: Eva Norrman

Vad är "The breassticks"

Svar: Det är typ lite tjockare bröd pinnar med någon god vitlök smak!!
Sofie None

2014-09-02 @ 09:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0