Q & A- Explorius

Q- Hejsan! Vilken organisation är det du åker som utbytesstudent med? Jag har själv tänkt åka under mitt andra år på gymnasiet, går i nian nu, och även jag tänker åka till USA. Har du några tips/ förslag vid val av organisation? Jag har verkligen igen aning.. Kram hoppas du det bra!!


A- Hej!  Vad roligt att du funderar på att åka, jag har bara varit hos min värdfamilj i tre dagar men det är redan den bästa upplevelsen i mitt liv. Du kommer verkligen inte att ångra dig.


Jag åker som utbytesstudent med organisationen Explorius och jag är super nöjd med dem! Jag valde dem av den anledningen att de känns lite mer personliga än de andra. De vet till exempel vem man är om man ringer till kontoret. Om jag har haft några frågor eller funderingar har jag fått svar väldigt fort vilket är super.  Har även fått ut superbra information och hjälp hela vägen.


Med Explorius åker man först några dagar och träffar andra utbytesstudenter från Norden + Tyskland innan man åker till värdfamiljen och i slutet av året ingår ett Year End Camp i Washington DC vilket jag tycker är en bonus.


En annan fin sak är att de planterar ett träd i regnskogen för varje utbytesstudent som åker för att kompensera för flygresan. För varje utbytesstudent som åker ger de även ett barn i Afrika (?) möjligheten att gå i skola och få en utbildning! 


Som sakt,  jag är jättenöjd med allt Explorius gjort än så länge! Jag kan bara prata för mig själv och jag har inget att jämföra med utom de jag läst och hört men jag skulleabsolut rekomendera Explorius. Förmodligen är det inte jättemycket skillnad utan välj den organisation som tilltalar dig mest när du läser om dem. Ett annat sätt att bestämma är att gå på intervju för de organisationer som är intressanta och sedan välja vilken som passar dig bäst! Hör gärna av dig för för fler frågor/ berätta hur det går.

Hoppas allt löser sig, kram.


Kommentarer
Postat av: Tilda

Okej tack så jätte mycket, jag ska fundera vidare lite och jämföra så får jag se om jag kommer fram till något! Kram

Svar: Gör så och hör gärna av dig när du kommit fram till något! Skulle vara roligt att höra! ha det så bra, KRam
Sofie None

2014-09-02 @ 19:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0