LA FAMILIA

Lycklig! Jag kommer alltså att bo utanför en liten stad som heter Traverse City, Michigan!  Staden har, enligt Wikipedia, ungefär 15000 invånare, alltså inte väldigt liten. Det verkat super mysigt, staden är verkligen super fin och även om det är litet känns den väldigt levande med massor av olika event och så!  Men detta inlägg skulle som sagt handla om familjen! jag har alltså tänkt dela upp informationen om min placering i några inlägg för att göra det hela lite mer spännade,så be patient. Tycker nämligen det känns lite små kul att dra ut på det och dessutom blir det fler inlägg för er att läsa! 
 
Kommer att bo tillsammans med min värdmamma Charlotte, värdpappa Don och med mina värdsyskon Brooke och Austin som är 14 & 12år!! Har fått ett super positivt intryck av familjen och vi verkar även ha en hel del gemensamt samtidigt som det finns en hel del saker det brukar göra som jag aldrig har prövat på, vilket känns jättekul!  De gillar till exempel att köra skoter och jaga vilket är som ett annat universum för mig, (ja, jag vet att det är lite pinsamt att jag åkt skoter typ 2ggr i mitt liv när jag bor i Norrland...) Men jag ser jag verkligen framemot att testa alla nya saker.
 
Jag kanske inte kommer gilla allt men det gör ingen, ska verkligen ta chansen och göra det mesta av mitt år och pröva så mycket nya saker som möjligt och förmodligen kommer jag att få massa nya lärdommar och perspektiv sammtidigt som jag förmodligen kommer finna massa nya saker att älska. Ordet JA ska bli mitt nya mantra. Jag ska vara nyfiken och fråga hur mycket som helst, jag ska ta chansen och inte vara rädd för att göra bort mig. Det är bara jag som styr hur året blir och jag har bestämt mig för att mitt utbytesår fantastiskt. 
 
Familjen Verkar väldigt aktiv vilket jag gillar!! De har även berättat att vara ute i naturen, hänga på stranden, och att åka skridskor (!!!!). Fatta hur glad jag blev när jag fick veta det! Brooke( värdsyster) berättade att deras grandpa brukar spola upp en rink på sin baksida varje vinter där de brukar vara och åka skridskor i princip varje helg!! Känner mig så otroligt, super glad att jag kommer att få möjlighet att åka skridskor även nästa år! Har även fått veta att Charlotte (värdmamma) tycker om scrapbooking och träning samt att Austin gillar fotboll och basket så min känsla är att vi absolut kommer att ha mycket gemensamt!
 
Jag är verkligen super tacksam och så lycklig att de har valt att ta in mig som en del i deras familj. På många sätt föreställer jag mig att Michigan är likt Sverige, med klimatet, skogen osv.. men allt verkar ändå så annorlunda mot Sverige. Som jag nämnde har pratat faktiskt hunnit maila en lite med min värdsyster!! Har även skrivt ett mail till hela familjen som jag hade fått svar på när jag vaknade imorse! (vilket förövrigt är ett av de bästa sätten att vakna upp på.) Hade då även fått ett  mail från min värdbror (!) Allt känns som sagt super bra. Det känns dock sjukt att jag för två dagar sedan inte ens visste att det excisterade en stad uppe i norra Michigan vid namn Traverse City och konstigast men samtidigt the most excited part är att jag för två dagar sedan inte visste att dessa människor, som jag ska bo med i ett år, fanns! Det är verkligen läkert!
 
Kvällstankar- Det är egentligen väldigt intressant att tänka på hur många människor det egentiligen finns på denna planet, på hur många människor som vi aldrig kommer att lära känna eller träffa, på alla de människor som haft sina fötter på denna jord och på alla människor som vi aldrig lagt märke till. Är våra liv förutbestämda? Styr ödet eller slumpen? Finns det en mening med allt som händer? Spelar vi huvudrollen i våra egna liv eller finns vi bara för att vara "statister" i någons annans liv?  
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! :) Jag ska också åka iväg till USA i höst och ville bara kolla om du möjligen skulle vilja göra ett länkbyte? :)

Svar: HEj! vad roligt att du också ska åka till USA och spännande med Nebraska! Absolut vill jag göra länkbyte, lägger till dig nu!
Kram:)
Sofie None

2014-03-23 @ 14:00:27
URL: http://nattstad.se/saramodig
Postat av: a

Uppdatera!:)

Svar: Inlägg är påväg!:)
Sofie None

2014-03-26 @ 13:00:43
Postat av: Kelin

Hej har länkat dig på min blogg via Fb gruppen! Skulle vara jätte gulligt av dig om du kunde göra det samma! Va roligt att du också har fått familj! känns det bra? :)

Svar: Hej hej! Absolut så länkar jag dig:) har helt enkelt inte hunnit med. Ja det känns verkligen toppen bra med familjen men även området, overkligt att det snart är våran tur:D Hur känns det för dig? Såg att du hamnat i Texas vad spännande, hur ser dina vfamilj ut?
Kram
Sofie None

2014-03-27 @ 14:49:10
URL: http://nattstad.se/quelino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0