Together forever, never apart, maybe in distance but never in heart

Det är otroligt vilken stor och betydande roll en människa kan ha i ens liv, hur glad och lycklig man kan bli av att enbart prata med en person om denna person är den rätta. Det är även fascinerande hur vissa relationer är så starka så att man bara kan ta upp dem och fortsätta där man slutade. De relationerna är otroligt värdefulla och jag  blev därför väldigt glad när jag upptäckte att min och Bethanys (min "syster" från Australien) relation är en av de starka som håller trots att vi inte har kontakt varje dag.
 
Hur upptäckte jag då det kan man undra? Jo, vi lyckades äntligen att skypa! Det var första gången vi pratade face to face sen hon reste tillbaka till Australien i slutet på januari... verkligen galet. Men tidsskillnaden på 10h (just nu 8h) har ställt till det. Hur som helst lyckades vi äntligen och det var verkligen super mysigt. Vi pratade i över 4h om allt mellan himmel och jord och det kändes precis som vi var tillbaka till i vintras då vi jämt satt och fikade i köket efter skolan och pratade om livet. Skillnaden nu var att hon satt bakom sin datorskärm i Australien samtidigt som jag var ute i trädårdslandet och plockade jordgubbar.. men det kändes ändå precis som innan hon åkte hem och det var verkligen underbart att känna att inget förändrats trots att hon är på andra sidan jorden och trots att vi inte pratar varenda dag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0