The cherry capital and the Fishtown

Som jag tidigare berättade har jag fått placering! Jag skrev sist att jag kommer att bo utanför en relativt liten stad vid namn Traverse City, MI nu när jag har fått reda på mer vet jag att min värdfamiljs hus ligger mittimellan Traverse City och en by vid namn Leland!
 Leland harbour.
 
I Leland bor ungefär 2000 människor och det är i denna by(?) som jag kommer att gå i skolan. Byn är känd för sitt fiske och sin hamn är därav känd som The fishtown. Byn ligger precis brevid lake Michigan och är även känd för The sleeping bear dunes vilket typ är en sandstrand som har en jätte brant slutning mot sjön. 
Sleeping Bear Dunes National Lakeshore.
En skylt som varnar för slutningen.
Bild på hamnen i Leland.
 
Traverse City är känd som the cherry capital på grund av den stora mängd körsbär som odlar där. De brukar ha en körsbärsfestival varje år då en massa turister kommer till staden och även en filmfestival! Har fått hör av Brooke att det finns relativt bra shopping som till exempel Pacsun. Det finns även två biografer, vilket är mer än i Umeå och dessutom är det många fina hikingleder utanför staden.
Biograf.
 
Det kommer en hel del turister till både Leland och Traverse City och TC är tydligen, flera år i rad, framröstad som en av de charmigaste städerna i staterna. Leland har årligen en vinfestival som drar mycket folk och det finns även ett historiskt museum där.
Lake Michigan.
 

Alla bilder är tagna från Google. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kelin

Gud va roligt! fett cool stad! Hoppas du kommer trivas!

Svar: Tack !!:D det känns verkligen super bra! Även om det är litet så verkar det finnas mycket att göra:D
Sofie None

2014-04-03 @ 20:52:12
URL: http://nattstad.se/quelino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0