Leland Public School

Jag kommer alltså att gå i skola i Leland vilket är ca 20min från huset (med bil.) Skolan heter Leland Public School. Skolan är väldigt liten och det går endast ca 420 elever där. Det låter inte så lite, jag håller med, men när jag fick veta att det är från kindergarden till 12th grade (!) så förstår ni kanske hur litet det är! Det betyder ungefär 35 elever i varje årskurs. Det kommer alltså bli väldigt stor skillnad mot Dragonskolan med sina 2000 elever, men det känns positivt. Då kommer jag ju lära känna alla desto bättre!
 
Skolan är så liten att det inte går att hitta några bilder på den... Men här är i alla fall skolans logotype samt skolans sportlogotype! 
 
Leland Public School är alltså hem för The comets. Det finns massor av olika sporter bland annat skidåkning, football, baseball, tennis, Volleyball, Cross Country osv.  Tror dock inte det finns några cheerleaders vilket hade varit coolt men jag lär stöta på cheerleaders från andra skolor på matcher! Leland Public School har även fått priser för att vara än av de bättre skolorna i Michigan.
 
Source: Weheartit
 
Både mina värdsyskon kommer alltså gå på samma skola som mig och Vi kommer att åka gul skolbuss varje dag!! SÅ AMRIKANSKT.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

will the bus drive by your house or do you have to go to a bus stop?

have you ever been to america? where else have you traveled?

which one of the six flags are you going to?

2014-04-06 @ 23:01:08
Postat av: Johanna

will the bus drive by your house or do you have to go to a bus stop?

have you ever been to america? where else have you traveled?

which one of the six flags are you going to?

2014-04-06 @ 23:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0