My Classes- PART 2

 
 Analise and I in Honors Physics.
Honors Physics- Detta är en senior klass, även om jag älskar Freshmen, är det väldigt roligt med en klass med alla seniors. Det är alltså en den svåraste fysikklassen, än så länge vet jag dock inte om den är svår eller inte då vi just nu håller på med grafer och olika samband. När vi gick igenom kursplanen verkade det dock som att det är den fysik som jag gjorde förra året men de lär ut på ett helt annat sätt här vilket gör att det är som att lära sig allt på nytt. Dessutom skadar inte repetitionen. Läraren i denna klassen heter Mr. Kissel, han är super skön och väldigt bra på att lära ut så det gillar jag skrapt. Människorna i denna klass är även väldigt sköna och jag sitter med en grupp killar som är väldigt schysta, så det gillas.
 
Advisory- Detta är inte en riktig klass utan en halvtimme som man får sitta och plugga på. Tycker det är super bra då man kan göra bort läxor eller med jobba sådant som man ligger efter i.  Uppskattar verkligen advisory och det är även super då man kan få hjälp från lärarna osv.  Oftast sitter vi mest och pratar. Hänger med Josefine (Norge) och Spencer i denna klass and I like it. 
 Zentangle. 
 
2D Art- Vad vi i Sverige skulle kalla bild. Älskar denna klass. Jag gillar att teckna, måla osv även om jag inte är super duktig. Älskar utmaningen samtidigt som det är så avslappnande att sitta där i mörkret och små prata och lyssna på musik medan några av killarna busar runt och driver med Ms. Murphy. Gillar människorna i denna klass. 
Axiom- ett av våra små engelska projekt.
 
English 3- En klass som består av juniors och 4 utbytesstudenter. Gillar läraren, Ms. Gross och jag gillar alla elever. Engelska lektionerna skiljer sig väldigt mycket från i Sverige och det känns förfånatsvis lättare att få ett A i engelska här en i Sverige. Vi gör mer små uppgifter, små teatrar, presentationer osv. Medan engelska lektionerna i Sverige handlar mer om att verkligen lära oss och träna på språket. Det går egentiligen inte att jämföra med varandra men jag gillar Ms. Gross lektioner samtidigt som jag saknar Carolinas lektioner och hennes weekly puns...
Maddie, Brenan, Eva and I Chilling in Pre calc.
 Me and Brenan
Luke, Brenan, Eva and I.
Pre Calculus- Matte, detta är en klass som mest juniors tar då de flesta seniors tar calculus. Jag har redan gjort denna matte samt calculus i Sverige men det går verkligen inte att jämföra då de gör allt på ett helt annat sätt. De fokuserar på andra saker, använder sig av andra sätt att lösa uppgifterna och läraren lär ut på ett helt annat sätt. Efter första lektionen var jag i chock. Förstod ingenting och var beredd att byta till Geometry, vilket är den matte som alla Freshmens och alla andra utbytesstudenter tar men jag fortsatte att kämpa då jag älskar människorna i denna klass. Nu förstår jag dessutom igen, YEY! Trots att det är matte jag redan har gjort lär jag mig något nytt varje lektion, bara att förstå sig på den supermoderna miniräknaren är ett mysterium i sig själv! Och som den mattenörd jag är, älskar jag matte. Lärare i denna klass är Mr. Fedderman
Den kanske inte ser farlig ut men herregud vad den är överavancerad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0