I'm back

Jag har nu varit i USA ett antal dagar och allt väldigt bra. Det går självklart upp och ned men för det mesta är allt väldigt bra. Anledningen till att jag inte bloggar är att jag fortfarande inte har lyckats överföra några bilder från kameran vilket gör det hela väldigt tråkigt! Men jag tänker att det är dags att ta tag i detta på allvar ändå. 

Skolan är kul, hör och häpna! (det kommer ett separat inlägg om min första skoldag senare.) Skolan börjar klockan 8.20 varje morgon, förutom när det är late start friday (`?), och sllutar klockan 15.16, förutom när det är early realise. Jag, Brooke och Austin tar därför skolbussen varje dag. Den går exakt klocan 07.27 och eftersom vi alla är tidsoptimister slutar det alltid med att vi rivstartar bilen och susar nedför uppfarten för att precis sladda in när bussen kommer! Eftersom man får köra från 16års ålder här är det för det mesta yngre barn på bussen men jag tycker dock bussen är supermysig. 
 Vi har ett A/B schedule vilket betyder att vi varanan dag har en A day och varanan har en B day. På A days har vi vissa lektioner och på B days har vi andra lektioner. Vissa lektioner har man dock varje dag, men dessa klasser är kortare. Varje skoldag  består av sex lektioner och varje lektion är exakt 76 minuter vs 1h. När lektionen slutar ringer en klocka och när klockan ringer rusar alla upp och vidare till nästa lektion, det spelar ingen roll om läraren är mitt i en mening eller inte, när klockan ringer är lektionen slut. Man har sedan 4 minuter på sig att ta sig att hämta sina böcker och gå till nästa klass innan klockan ringer igen. I början var det super stressigt men nu tycker jag att 4minuter är super lång tid, man hinner till och med gå på toa (om man är snabb...) 

Så här ser mitt schema ut: 

A-DAYS

8.20-9.36 Marketing 
Breakfast break
9.46-10.36 Yearbook
10.40-11.56 US history
12.00-12.30 Advisory 
Lunch 12.30-1.04
13.08-2.22 2D Art

B-DAYS 

8.20-9.36 Election 
Breakfast break
9.46-10.36 Yearbook
10.40-11.56 Honors physics
12.00-12.30 Advisory 
Lunch 12.30-13.04 
13.08-14.22 English 
14.26-15.16 Pre Calculus 

Kommentarer
Postat av: Eva Norrman

Vill veta mer! Vad innebär marketing, advisory, honors physics pre calculus?

2014-09-15 @ 11:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0