The feelings are overwhelming

Det är fortfarande svårt att beskriva hur konstigt det är att en del av ens familj försvinner. Jag kan fortfarande inte beskriva det. Istället tänkte jag att ni får läsa meddelandet jag skrev till B (utbytesstudent från Australien aka min syster) på morgonen efter vi lämnat av henne på flygplatsen. Kan tala om att många tårar fälldes den dagen. 

 

Bethany, thank you! I am so happy. So happy for this life changing experience. This time has been lovely and I can't put words into how much it has meant, how much it mean. I did not think it was possible getting to know someone like this in such short amount of time. And never in my wildest imagination had I thought it would be so hard to say farewell or that it would be so emotional.

I usually don't get so attached to people this fast but it feels like I gained a sister. A wonderful and bright sister. A person I will be proud to telling my grandchildren about.

Though, I don't see this as a goodbye just a new beginning. I know that this is not the end. We will meet, I don't doubt that for a second. We still have a Christmas and a midsommar to celebrate together and a bucket list to Finnish, remember?

But until then, take care. Believe in yourself and your choices. Be proud. You are wonderful!

Love, Sofie

 

Avslutar detta djupa inlägg med en trevlig bild på vårt överambitiösa pepparkakshus. Ser ni vad det föreställer? Om inte blir jag besviken.
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi Pellny

Ser lite ut som Hagrid's hut? eller har jag fel? :)

Svar: Helt rätt!! Åhh vad glad jag blev att du såg det!!:D
Sofie None

2014-02-13 @ 20:06:29
URL: http://www.skydreamer.blogg.se
Postat av: Mimmi Pellny

Mitt Harry Potter hjärta kände nog att det var något där! haha. är du ett potter head? :)

kram

Svar: haha åh vad underbart!, jag och B tyckte det var självklart men andra tyckte tydligen inte det;) Jag älskar Harry Potter men jag har inte värdens bästa koll, men skulle nog kalla mig ett Potter head! Du är det med va? :D
Kram
Sofie None

2014-02-18 @ 22:06:22
URL: http://skydreamer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0