Live your dream

Jag är antagen!!! Äntligen, äntligen och äntligen har CETUSA accepterat min ansökan. Fick mailet från Jonatan  på matte lektionen och började skratta av lättnad. De runt om kring mig trodde säkert att jag blivit galen men vad spelar det för roll!  Låter kanske konstigt att jag blev så glad men det var en sådan otrolig lättnad. Började noja att de inte skulle acceptera mig när de tog så lång tid då jag nämligen skickade  in alla ansökningar redan i början av december. Men NU ÄR JAG ANTAGEN vilket betyder att jag definitivt kommer att åka till USA. Men framförallt betyder det att de nu kommer börja söka värdfamilj åt mig! WOHO!
 
Hittade även min profil på CETUSAs hemsida!  Hur kul som helst att se hur de har sammanställt mina ansökingshandlingar och även väldigt spännande att jag numera har fövanlats till super musikaliskl!  Det Jag har alltså spelat fiol och brukar ibland, bara för att der är kul, spela piano och girarr  så när de i ansökan frågade ifall jag kan spela några instrument skrev jag det. Men jag är absolut inget musikaliskt geni. Jag började skratta när jag insåg hur roliga situationer som kan uppstå ifall min framtida värfamilj förväntar sig att jag är jätte duktig på att spela.
 
Föreställ er ett scenario då de ber mig att spela för dem. Föreställ er hur jag tvekar men sedan säger ja och hur de förväntar sig ljuv musik när jag lägger stråken mot strängarna. Men när jag väll börjar spela är ljudet som kommer ut gnälligt,eländigt och falskt på ett sådant sätt som bara en fiol kan lyckas med. Så klart överdriver jag, men det var en väldigt rolig tanke och ni måste medge att det skulle bli ganska kul! Hur som helst så känns det verkligen super spännande att de äntligen börjar leta efter en värdfamilj nu! I'm so excited! America, here I come!
Typ så här glad är jag just nu!

Kommentarer
Postat av: towa

åh vad kul att du också är "accepterad" nu!! :D

Svar: Hihi jaa!! Det känns super kul!:D vi far fasiken snart!!
Sofie None

2014-02-22 @ 19:56:04
URL: http://www.towab.blogg.se
Postat av: Louise

GRATTIS!!! Åh vad glad jag blev när jag såg det! Du verkar vara en underbar person så du kommer få en familj på nolltid! Haha jag är också nervös att familjen ska be mig att spela något för jag skrev att jag spelade en massa instrument trots att jag bara kan lite.

Kraaaamis :D

Svar: Men åh!! Tack vad glad jag blir när du säger så! Även du verkar underbar!
Haha ja alltså vi har ju hela tiden fått tipset/uppmaningen att vara positiv, skriva osv så då blir det så Heheh! Men det skulle ju ändå vara sjukt kul om det hände?!
Har du förresten hört något mer?

Kramar!!
Sofie None

2014-02-23 @ 10:21:10
URL: http://louiseintheus.blogg.se
Postat av: Louise

Hej!

Nej inte ännu tyvärr. Men jag (och du såg jag nyss!!!) är borttagna från deras sida över studenter vilket jag hoppas betyder att de har en familj!! Är så himla peppad!!! Vi åker ju snart, herregud! Kram

Svar: Wihoo såg det jag också!:D Åh tror verkligen att du får höra något snart!!!, för de var ju ett tag sedan de tog bort dig!! Hoppas, hoppas, hoppas att det är dags snart! och som du säger, varför skulle de annars ta bort oss? Man vet dock aldrig, men förmodligen håller de på att fixa skola och sådant.

I know, vi åker snart, it's insane, Hur kul som helst men samtidigt lite skrämmande. Idag började jag för ett ögonblick fundera över vad jag get mig in på. Över hur sjukt galet det är att överge sin familj och sina vänner men samtidigt hur modiga vi är och hur stolt jag kommer känna mig efteråt!

Ta hand om dig, kram
Sofie None

2014-03-04 @ 08:54:24
URL: http://louiseintheus.blogg.se
Postat av: lina

Hej! Jag ska också till USA i höst och har också fått CETUSA som min amerikanska organisation! Hur gjorde du för att hitta din profil? Måste man inte logga in på något sätt?

Kram!

Svar: Hej!! Vad roligt att du också ska åka!! :D då kanske vi (med viss tur) träffas i NEW YORK:D Du behöver inte ha en inloggning, det räcker ifall du går in på deras hemsida http://www.cetusa.org/ Där kan du klicka vidare på en slider (?) där det står "meet our students"
Har du fått veta ifall de börjat leta efter värdfamilj än? Hittade dig inte när jag kollade nyss men de lägger säkert dit dig snart!

Hoppas svaret hjälpte dig! KRAM!
Sofie None

2014-03-23 @ 15:59:55
URL: http://linahellman.devote.se
Postat av: lina

Ja absolut, vore jättekul att ha koll på någon som man ska träffa i NY innan man åker. :D Åh okej, jag hittade det! Tack så mycket! Jag hade fått bekräftad från Explorius att jag är accepterad typ förra veckan så dom kanske inte har hunnit lägga upp något än helt enkelt. Vad snällt att du kollade!

Kram

Svar: Vad bra!! Såg att de fortfarande inte har lagt ut någon fler, så jag tror helt enkelt att de har super mycket att göra! Håller tummarna på att den kommer upp snabbt och att den sedan försvinner lila snabbt!;)
NY kommer bli aweSome!!:D
Kram
Sofie None

2014-03-24 @ 10:39:07
URL: http://usalina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0