Everything you want is on the other side of fear

Ett sant citat som kan vara bra att påminna sig om.
 
Tanken vat att detta inlägg skulle ha publicerats tidigare men då jag inte har haft tid att skriva klart det kommer det nu istället men bättre sent än aldrig som man brukar säga. Skolan är nämligen ortoligt hektiskt  så fokus har inte legat på bloggen. Har 8 inlämningar/ prov plus lite småsaker kvar innan jag äntligen ska få ta sportlov vilket känns underbart. Det är alltså att bara att fortsätta kriga på någon vecka till!
 
Är just hemkommen från en otroligt hektisk men rolig och mysig helg. Är helt slut och skulle förmodligen kunna sova i några dygn. Började hela förra veckan med att ligga hemma sjuk vilken var väldigt segt. Kunde inte träna och kom dessutom jag efter med en massa skolarbete då jag bara sov. Det var sedan länge inplanerat konståkningstävling i Skellefteå och på fredagen bestämde jag och pappa oss för att ändå fara. Så på kvällen lämnade bilen Umeå och när vi kom fram till farmors syster+man, där vi bodde, insåg jag att jag glömt mina konståkningsdräkter hemma, alltså en väldigt lyckad start på den redan så kaosartade helgen. Lyckades i alla fall tillsist fixa så jag skulle få låna Isabells gamla dräkt (tack än en gång underbara du) och kom sedan i säng vid 12.
 
Klockan 6.45 var det  uppstigning på lördag och jag befann mig sedan på ishallen klockan 8. Fixade smink och hår innan vi började värma upp. Mitt åk gick helt hyfsat och låg på en 3dje plats efter korta och vilket jag var super nöjd med tanke på att jag hade varit sjuk i en vecka. Jag och pappa hoppade direkt efteråt in i bilen och skyndade oss tillbaka till Umeå (med undantag av ett korvstopp på biltema då jag höll på svälta ihjäl. Bra affär det där!) Pappa säppte sedan av mig direkt i stan och det var nu dags för ett av Explorius möten samt ELTiS testet som är obligatoriskt för alla utbytesstudenter. Spang hela vägen men kom ändå lite försent, det gjorde dock inget då Ann-Britt från Explorius visste om att jag skulle bli lite sen.
 
Temat på mötet var hur det är att leva i värdfamilj och var väldigt roligt att, om än snabbt, hinna träffa lite andra utbytisar samt att få veta lite mer även inför året. Det kändes dock  som jag visste det mesta (nördat utbytesstudentbloggar..) men det var väldigt trevligt ändå!  Det var sedan alltså dags för engelskatestet, de andra hade gjort det innan själva mötet men vi hade pratat med Ann-Britt (Tack för all hjälp Ann-Britt) så jag och en annan tjej gjorde det efteråt. Tänkte att jag skriver ett separat inlägg om det.
 
Under mötet hade pappa varit hemma och hämtat upp mina dräkter och vi vände nu bilen och for tillbaka till Skellefteå väl där myste vi med släkten innan jag tidigt gick och la mig. Det var nämligen uppstigning samma tid på söndagen och denna dag med rätt dräkt på kroppen. Uppvärmningen gick super och jag kände mig hur taggad som helst men något hände, energin tog plötsligt slut och det gick totalt åt skogen men som alltid var det ändå sjukt kul få åka. Myste ett tag med brudarna på ishallen innan det var dags för lunch med släkten, mycket trevligt! Jag sov sedan hela bilresan hem och pannik skrev sedan en engelska uppsats som skulle in innan 12. Hann skicka in den på minuten och ramlade sedan i säng. Sumering= Mycket bra helg!
 
En mycket glad, trött och en aning frustrerad Sofie, i rätt dräkt, efter söndagens åk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0