Sightseeing i NY

Första heldagen i NY spenderades med sightseeing på Manhattan. Vi hann se i princip alla kända platser på en dag. Guiden var jättebra och kunde berätta massa saker som man aldrig skulle fått reda på som "vanlig" turist. (Eftersom jag inte har någon dator kan jag inte ladda upp bilderna från kameran så är alla bilder mobilbilder men ni får stå ut med det tills jag kommer till MI.) 
First pic in NY. 
Central park och platsen som finns med i otroligt många filmer. Det är bland annat här som Blair och chuck gifter sig i Gossip girl.  
Louise, Anna och Lina.
Times Square. Om man kollar noga på bilden ser man bollen från the ball drop på Nyårsafton och precis som man gör på riktiga nyår räknade vi ner tillsammans och skrek "HAPPY NEW YEAR!!"

Empire State Building.
Grand Central.
Lunch åt vi på Shake shack och jag lovar att det ÄR den godaste burgaren jag ätit i mitt liv.
Greenwich village. Eller "The Villige" som the real newyorkers säger.
Carrie's house in Sex and the city. Vi gick även förbi Friends huset men de bilderna är på kameran.
Little Italy. 
Amanda.


Brooklyn bridge.
Me and Anna.
New Works Trade Center.
Ground Zero.
Camden market.



Kommentarer
Postat av: Niles

Älskar den staden (kom precis hem därifrån med en massa fina bilder). Hoppas att fortsättningen blir ännu mer underbar! New York har så mycket att erbjuda!

Svar: Åh vad roligt! NY är verkligen fantastiskt! Var du på semester eller där för jobb? Hur som hels är det en fantastisk stad! Hade det super trevligt där, tack! Ha det bra!
Sofie None

2014-08-30 @ 12:07:18
URL: http://theniles.se
Postat av: sara s

Åååhh, ser underbart ut:) hoppas du har det super! <3

Svar: Det är underbart! Jag är så glad för denna möjlighet! Du är bäst kram
Sofie None

2014-08-30 @ 22:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0