Framme i NY

Resan började redan tidigt i morse ( tisdag.) Vi gick upp innan fem med 2,5h timmes sömn i bagaget var jag lagom pigg, lite ledsen och nervös, men otroligt taggad. 


Vi var på flygplatsen tidigt vilket behövdes. När jag skulle checka in började det spännande- jag endast en flygbiljett till Stockholm istället för  en flygbiljett hela vägen till NY. Även bagagetaggarna saknades men det löste sig och efter lite tårar var det dags att säga hejdå. Älskade mamma och pappa. Därefter mötte jag upp min gudmor, i fiket, efter säkerhetskontrollen och. av en slump mötte jag även Kristina som skulle flyga med samma flight som jag till stockholm. De var så skönt att träffa den och jag är verkligen så glad att de var där på flygplatsen!
Hejdå Umeå.

På Arlanda mötte jag upp de andra utbytesstudenterna, som för övrigt är så otroligt trevliga och goa. Vi överlevde första säkerhetskontrollen och den andra men när vi däremot skulle visa biljetten och passet en tredje gång hade de de valt ut mig för en extra säkerhetskontroll... De rotade runt i alla väskor och testade det och mig för droger, fick även bevis att min kamera och mobil fungerade dvs inte var bomber. 
Satt bredvid en otrolig trevlig och snygg kille, från Tyskland, på planet. Därför blev det cirka en halv timmes sömn under hela resan, men värt det var det. 

Sedan skedde ett flertal fler kontroller av pass, papper och visum. Fick även lämna fingeravtryck samt ta ett foto innan, efter lite incidenter var vi äntligen klara och "välkomna till USA!"
Schemat för Soft landing camp 

Värmen slog emot oss när vi gick ut från flygplatsen och vi åkte sedan buss till hotellet, väl framme beställde vi mat och hade informations möte om de kommande dagarna. Beställde en kalkonsallad då alternativen var de, en cheeseburgare eller en pizza. Alla väntade utsvultna och när maten väl kom var det lite av en besvikelse = kalkonen smakade gammal gummi ost.
Världens största portion!

Klockan är snart tio här och det är mer än dags att sova. Imorgon väntar sightseeing i NY, excited. Har verkligen super kul här, alla är underbara!
Godnatt.

Uppdatering: Jet lagen har redan märkts av- vaknade två inatt redo för nya äventyr! Nu är klockan snart fem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0