Har fått en syster!!

Som rubriken berättar har vi blivit en till i familjen! Vi har nämligen tagit emot en utbytesstudent från Australien. Det var inte det minsta planerat men vi hade tidigare pratat om att ta emot någon när jag kommer tillbaka från USA. Men efter de första välkomst mötet med Explorius frågade de om någon hade funderat på att bli värdfamilj, vi sa ja och nu mindre en tre veckor senare har hon anlänt. 
 
Hon kom i söndags (vilket är två dagar sedan) och på denna korta tid har vi redan hunnit planera saker vi ska pröva och göra! Hur kul som helst. Jag borde kanske också säga att hon heter Bethany, är ett år yngre än mig och att hon verkar jättesnäll!  
 
 
List of fun things that has happened:
 
♥ Efter två dagar tillsammans har jag redan börjat tänka på engelska, och när jag pluggade idag översatte jag omedvetet texten jag läste till engelska.
♥ Bethany har varit så jet laged så hon igår gick och la sig halv sju efter ha sovit sig igenom middagen, så idag när hon klarade vara vaken till åtta var hon hur glad som helst.
♥ Bethany har gått sin första dag i en svensk skola.
♥ Har fått reda på att Uggs är något som endast rednecks använder i Australien och när hon hörde att det var populärt i Sverige tyckte hon det var hur kul som helst.
♥ Idag har jag fått smaka den konstigaste mackan någonsin, (typiskt Australiensiskt) mackan bestod av (i följande ordning):  rostat bröd, smör, majonnäs, senap, ost, rödbetor, rucola med en till rostad på toppen... Kan inte ens beskriva smaken...
♥ Jag har pratar så mycket engelsks så att min hals gör ont, har även fått skavsår i munnen!
♥ Berhany har hunnit smaka köttbullar, älg/ren gryta, vilket hon verkligen gillade.
♥ Även kaviar blev en hit.
♥ Vi har varit på biblioteket och läst svenska barnböcker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0